Een verrekte lange reis, maar een room with a view - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu Een verrekte lange reis, maar een room with a view - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu

Een verrekte lange reis, maar een room with a view

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Augustus 2011 | Griekenland, Kérkyra

15-08 15:30 lokale tijd

Ik kon nog net een paar uurtjes slaap krijgen voordat de deurbel klonk rond 00.15 gisteravond, of eigenlijk vannacht, het voelt alweer zo lang geleden. Een half uurtje later, nog steeds asociaal vroeg vertrokken we richting Schiphol en kwamen daar al voor half 3 aan, nog twee uur wachten voordat we het vliegtuig in mochten dus. Gelukkig stond er maar een hele korte rij voor de incheckbalie, ze openden zelfs een nieuwe balie voor ons (niks te doen zeker).

Maarja, wat doe je ’s ochtends om 2.30 op een vliegveld als alle winkels nog dicht zijn? Eerst op zoek naar iets te eten natuurlijk. Eerst hadden we half (leeg) Schiphol afgelopen of we nog iets goedkoops konden vinden, maar uiteindelijk belandden we toch weer bij dezelfde kiosk die we in eerste instantie tegen kwamen. Iedereen nam een saucijzenbroodje, behalve ik, ik had meer zin in yoghurt met cruesli en honing: was erg yum :) Maar om niet tot last te zijn heb ik het zelf maar betaald.
Om 4.25 konden we uiteindelijk het vliegtuig in. Een 737-800 van Transavia, niet het meest comfortabele vliegtuig, maar de reis zou gelukkig maar 2,5 uur duren.
Toen we in het vliegtuig zaten kregen we als eerste te horen dat een van de hulpmotoren het niet deed, maar dat dit geen probleem was (tenzij een van de hoofdmotoren natuurlijk uitvalt, en dat gebeurt bijna nooit, dus wees gerust…right). Een hele geruststelling voor degenen die pas voor de eerste keer vlogen. Al met al kwamen we zonder problemen in Kerkyra (de hoofdstad van Corfu zeg maar) terecht en mochten we met onze duffe koppen onze koffers gaan ophalen. Het bleek dat er 4 precies dezelfde koffers op de band lagen, waarvan er 2 van ons waren, dus het was even kijken naar de namen (heel toevallig stonden de mensen die dezelfde hadden naast ons, dus we werden er wel meteen op gewezen, misschien hadden we anders zelfs de verkeerde meegenomen.

In de bus richting Gouvia (waar Johan een smsje met “welkom in Oostenrijk” kreeg) legde onze reisleidster uit dat het vandaag de dag van de Heilige Maria was en dus alle winkels gesloten waren… Plus je kunt het water uit de kraan niet drinken, maar gelukkig voor ons toeristen-die-geen-vloeistoffen-mee-het-vliegtuig-in-mogen-nemen was de minimarket bij ons appartementencomplex wel open dus de broodnodige dingen kon je toch wel kopen.
Dus om 10 uur lokale tijd waren we op onze bestemming, maar de vorige toeristen moesten er nog uit om 11 uur en de huizen worden in 2 uur schoongemaakt. Nog een geluk voor ons dat er een soort van Grand Cafe bij ons complex staan waar we een tosti hebben gegeten en daarna hebben we nog wat gezwommen en gezond tot die langverwachte 1 uur.
Om stipt 13.00 konden we in ons huisje trekken en ik moet zeggend dat het een van de betere vakantiehuisjes is waar ik heb gezeten. Het is een ruime woonkamer/keuken en onder in het souterrain zijn er drie slaapkamers die lekker koel zijn, want Nederlanders: ik heb de wolkjes hier op 1 hand kunnen tellen en naar mijn gevoel is het dik in de 30 graden, hoe is het weer daar?
Het uitzicht is ook geweldig: een blauwe lucht, palmbomen, getrimde heggen, nostalgische huisjes, een zwembad, een stuk zee en de bergen op de achtergrond: prachtig! Foto’s zet ik op Facebook zodra ik heb uitgevogeld hoe het internet hier werkt… en eraan gewend ben geraakt dat wc-papier niet in de wc mag worden gegooid :S

  • 16 Augustus 2011 - 17:14

    Mama:

    Je had toch maar een sandwich mee moeten nemen.
    Ik hoop dat die hulpmotor het weer doet als jullie met dezelfde vliegtuig terugkomen.
    Het weer hier is ook een stuk beter.
    Hoe heb je dit verslagje kunnen uploaden als je geen internet hebt?
    Ik hoop dat je intussen al een beetje uitgerust bent en volop van je vakantie kan genieten.
    Pusz: mama

  • 21 Augustus 2011 - 15:27

    Sanne Kroon:

    Hai mama, ik zit nu in het cafe met mijn laptop dus ik kan hier (met heel veel moeite internetten)
    Het was hier vandaag 38 graden in de schaduw en ergens ver in de 40 in de zon dus we zijn maar veel binnen gebleven... En de parasol die ik geimproviseerd in elkaar heb gezet staat ook nog, vraag me niet wat er met die pin, die ik erin geduwd heb gebeurt als het gaat waaien...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kérkyra

Sanne

Actief sinds 16 April 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 34130

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2022 - 14 September 2022

Rondje Polen + Baltics

23 Mei 2019 - 27 Mei 2019

Ma... Noord Macedonië

22 Mei 2017 - 07 Juni 2017

Rondje Centraal Europa

22 April 2017 - 29 April 2017

Jubileumtoer Siauliai

03 Maart 2014 - 07 Maart 2014

Siauliai

23 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Praag

15 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Corfu

Landen bezocht: