Bubba? - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu Bubba? - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu

Bubba?

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Augustus 2011 | Griekenland, Kérkyra

Voor de verandering werden we rond een uur of 9/half 10 wakker gemaakt door het schuiven van stoelen op de verdieping boven ons. Deze keer besloten we het echter niet stoïcijns te negeren, en een keer op een fatsoenlijk tijdstip uit bed te komen. Om wakker te worden hebben we eerst een duik in het zwembad genomen en een beetje gelezen.
Na het middageten (Wauw, drie maaltijden op een dag :P) zijn we met z’n allen naar het strand gegaan waar ze watersport- en bijbehorende materialen en activiteiten verhuurden. Vier van ons mochten het water op in een van de funwheels. Jeffrey hoefde niet per se mee, dus ik mocht met Tim, Laura en Veikko op de Giant Bubba: een grote opblaasbare bank waar je met z’n vieren naast elkaar kon zitten.
We kregen allemaal een reddingsvest aan (niet dat we überhaupt nat zijn geworden), het was trouwens nog best een gedoe om aan boord te komen, want als je te ver naar achteren schoof helde het hele ding naar achteren. Maar zodra de speedboot ervan doorging moesten we weer naar voren omdat we anders voorover zouden kukelen. Jeff ging trouwens mee in de boot om foto’s te maken. Helaas niet met mijn camera.
Voor en minuut of tien scheerden we over de golven en ik kan het gevoel niet beschrijven zonder een paar cliché uitdrukkingen te maken. Je moet het gewoon zelf maar een keer doen.

Na ons ritje gingen Jeffrey en ik nog op souvenirjacht terwijl de rest via “de kortere weg” naar huis ging. We kwamen met hele leuke dingen thuis, laat ik later nog wel zien :).
De rest van de middag hebben we een beetje geluierd en onze koffers alvast een beetje ingeruimd. ’s Avonds gingen we uit eten op de plek waar we ons twee dagen geleden helemaal vast hadden gegeten. Hoewel er nu geen wespen waren, was de bediening wel minder, maar je kunt op je vingers natellen dat het bereiden van voedsel voor 7 mensen tegelijk langer duurt dan voor 2. En helaas voor Dimphie geen Nederlands sprekend personeel dit keer.
Jeffrey had Veikko zover gekregen dat hij ook een Mezes speciaal nam. Ze kregen het geen van beiden op.
De rest van de avond hebben we de rest van onze spullen opgeruimd en “As good as it gets” gekeken.