De wat-minder-lange weg terug - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu De wat-minder-lange weg terug - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu

De wat-minder-lange weg terug

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Augustus 2011 | Nederland, ettenleur

We moesten vandaag al om half 6 op! (mijn telefoon stond nog op de Nederlandse tijd). De toilettassen en pyjama’s werden ingepakt en alle andere kleine frutseltjes (zoals mijn slippers van 1,80) werden oftewel ingepakt of weggegooid.
Iets voor achten werden we opgehaald door een bus, die ons naar het vliegveld bracht. Daar hebben we ingecheckt en nog een aflevering Doctor Who gekeken om de tijd te doden.
Rond kwart voor 10 konden we gaan boarden. Ik mocht bij de douane niet eens terug door het poortje nadat ik doorhad dat ik mijn riem nog omhad, maar werd meteen gefouilleerd.

Nu zitten we in het vliegtuig en hebben net de laatste aflevering van Doctor Who gekeken. Rond 12 uur Nederlandse tijd zullen we landen. We worden dan opgehaald door twee ooms van Cheffafa.

In de tussentijd zijn we opgehaald en hebben we nog wat gegeten en gedronken voordat Jeffrey mij naar huis bracht. Mag hij ook weer eens in een auto zitten…

Alles bij elkaar was het een hele geschikte vakantie, maar ik heb wel een paar tips...
-Ga je naar Albanië, ga dan op eigen houtje, scheelt je bijna de helft van het geld.
-Ben je 82 en kun je moeilijk lopen, neem dan geen guided tour waar je twee uur op je benen moet staan
-If you're Brittish, Bring the f***ing euro's. Yeh cannot pay with yer Sterlings!
-Kun je slecht tegen alcohol, neem geen Corfu High Ball... Of liever: helemaal geen cocktails...
- Uit eten doe je na 20.00, als de temperatuur wat minder is.
-Durf nee te zeggen tegen mensen die je zowat naar binnen willen sleuren om te komen eten.
- Zie je een vrouwtje met rozen of een neger met een uithangbord met koopwaar? NEGEREN! of als ze dingen in je handen drukken, er gewoon vanuit gaan dat het gratis is en dankjewel zeggen. Als ze daarna nog geld willen...SLAAN!