Welkom in Gdansk - Reisverslag uit Gdansk, Polen van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu Welkom in Gdansk - Reisverslag uit Gdansk, Polen van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu

Welkom in Gdansk

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Augustus 2022 | Polen, Gdansk

Ze hadden kwarkpannenkoekjes bij het ontbijt dus geen ei voor mij. Rond 9:30 stonden we gepakt en gezakt bij de auto. We zouden tussen 14:00 en 15:00 bij "appartement vismarkt" in Gdansk zijn. En je denkt 300km is toch geen 4,5 uur rijden? Maar je denkt in snelwegen. Dit was een provinciale weg die door een hoop dorpjes rijdt. Daarnaast probeerde Google maps ons ook nog te saboteren door ons van de S6 af te sturen, dus uiteindelijk volgden we de bordjes maar. Gdansk staat immers al sinds Szczecin aangegeven.

Tussen de middag stopten we voor een broodje kielbasa (nog steeds een betere hotdog dan zondag) en we moesten snel weer verder want niet iedereen kan fatsoenlijk inparkeren en we waren bang dat ze onze auto zouden beschadigen.

Pas rond 15:15 kwamen we aan bij apartament Targ Rybny. Jeffrey had de code voor de poort maar we konden zo wel zien dat er geen parkeerplekken meer waren. Gelukkig konden we nog wel zo gaan staan dat iedereen eruit kon.

Het appartement was ruim en modern en had iets teveel spiegels (6!) voor 40m2.

We liepen een rondje langs de kade. Het centrum was letterlijk om de hoek en het viel ons beide op hoe toeristisch Gdansk was in vergelijking met Szczecin. Het helpt natuurlijk dat het oude centrum en de bezienswaardigheden erg gecentreerd liggen, wat daar anders was. Ook hier kwamen we zo'n polaroid fotograaf tegen zoals in Szczecin, die je een krantje gaf met je foto erop.

Deze avond hadden we een goede burger en Jeffrey had een gepaneerde mars (wtf) als toetje. Morgen 'gezonde' Poolse cuisine.

Ook vonden we een goede cocktailbar (Craft cocktails) met een uitgebreid assortiment en goede muziek. Hier had ik mijn toetje in de vorm van de Apple pie- cocktail.

• 31 Augustus 2022 - 11:10

FRED: