Lake Emerald - Reisverslag uit Szczecin, Polen van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu Lake Emerald - Reisverslag uit Szczecin, Polen van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu

Lake Emerald

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Augustus 2022 | Polen, Szczecin

29-08

Emerald lake dankt zijn naam aan de kleur van het water en stelt niet teleur. Hoewel het weer niet meezat zijn we toch lekker een stukje gaan wandelen in het bos eromheen. Het was op sommige plekken flink klimmen en mijn goedkope wandelschoen hielpen niet mee.

Op een gegeven moment kwamen we bij "Grota" wat niet noodzakelijk een grot was maar eerder een verlaten kalksteenmijn, die opgeleukt was met grote rotsblokken. Erachter lag een pleintje, compleet geasfalteerd maar nagenoeg onmogelijk om met een auto te bereiken. De twee monumenten voelden ook wat misplaatst.

We liepen terug naar de auto en reden terug naar het hotel om te toiletteren en de auto achter te laten. Zelf gingen we op zoek naar lunch en betere schoenen voor mij. Jeff had ook een winkeltje gezien waar ze d[e-38]d en magic verkochten en wilde daar ook even binnen gluren.

De lunch (het was inmiddels 2:30) nam de vorm van de Burger king aan, want wat moet je anders in een winkelcentrum. De intersport verzorgde mij met nieuwe schoenen.

De weg naar de spellenwinkel was nog lastig te vinden omdat je door een poort moest waarvoor een code nodig was. Gelukkig konden we achter iemand aanlopen. Jeff kocht een nieuw boek en had bijna wat boosters van 4 zloty meegenomen tot hij erachter kwam dat ze 'repackaged' waren, dus er wel geen goede kaarten in zouden zitten. Ze hadden ook een schattig oud hondje dat wel wilde knuffelen.

We liepen terug naar het hotel en hebben wat geluierd tot het tijd was voor het avondeten. Jeff had een brouwerij gevonden waarvan een restaurant was gemaakt. Ik had gestoofde ribbetjes met een honing-biersaus en hele zachte dumplings. Heerlijk.

Hier kwamen we ook een paar asociale Belgen tegen die luidruchtig filmpjes op hun telefoons zaten te kijken en 3 happen van hun eten hadden genomen waarna ze alles lieten staan.

We namen van de gelegenheid gebruik om tussen de buien in terug naar het hotel te lopen en daar nog een drankje te doen.