Op naar Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu Op naar Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu

Op naar Warschau

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 September 2022 | Polen, Warschau

Het laatste deel van onze vakantie is aangebroken. Vandaag reden we een heel eind terug naar het zuiden. Warschau is onze laatste echte bestemming voordat we terug gaan naar Nederland.

Mijn eetlust was weer terug, maar het lekkerste op tafel was toch de havermout. Het was ook ontzettende chaos in het restaurant omdat het vol zat met mensen die mee zouden doen aan de marathon dat weekend.

We pakten onze spullen en verlieten Vilnius. Het was een lange rit naar Warschau maar we konden redelijk doorrijden en kregen een uur terug toen we terugkwamen in Polen.

In Grajewo hebben we geluncht in een tentje waar alleen Pools gesproken werd. De Google translate app is je beste vriend.

Warschau was een enorm verschil met Vilnius en niet op een goede manier. Grijs, grauw met veel hoge moderne gebouwen waarvan de bovenkant op leek te gaan in de laaghangende bewolking. Bovendien overal reclame. Het hotel was wel mooi van binnen.

We zochten een restaurant uit en gingen hier met de bus naartoe. Momu had live muziek en een gezellige sfeer en eend. Eend is altijd goed. Alleen de steak en aardappels vielen wat tegen. De presentatie was wel top, want mijn vlees kwam op een hete steen waardoor het niet afkoelde.

Na het eten kwamen we eindelijk het 'historische' centrum van Warschau tegen. Het was ook uitgaansavond dus we snelden ons door het centrum terug naar de trambaan. Rond 23:00 lagen we lekker in bed.

• 11 September 2022 - 14:43

Dimphie :

Ondanks de eerste indruk is het misschien toch een mooie stad! We lezen het bij het volgende verslag!