Netjes geknipt - Reisverslag uit Sopron, Hongarije van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu Netjes geknipt - Reisverslag uit Sopron, Hongarije van Sanne Kroon - WaarBenJij.nu

Netjes geknipt

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Mei 2017 | Hongarije, Sopron

De volgende ochtend werd ik al om half zes wakker omdat het buiten klaarlichte dag was, het gordijn niet fatsoenlijk verduisterde en natuurlijk omdat we zo vroeg gingen slapen. Jeffrey had hier allemaal geen last van en ronkte rustig door.
Ik deed mijn oogjes nog even dicht, maar toen de slaap om zeven uur nog niet wilde komen ging ik toch maar naar beneden. Ondanks de krakende vloer heb ik hem niet wakker gemaakt.
Samen met oma heb ik ontbeten terwijl er een wasje van ons draaide. Niet veel later was deze klaar en hebben we deze opgehangen.
Gezien we voor onze vakantie geen afspraak konden maken met Bonny of Esther moesten we hier maar een afspraak maken met Izabella. Maar toen oma haar belde voor een afspraak zat zij natuurlijk ook vol.
's Middags aten we de restjes Paprikás csirke met pannenkoeken op. Ook waren er nog kwarkpannenkoeken overgebleven die als toetje fungeerden.
Vlak na het eten hebben we nog een rondje centrum gelopen. Het was nimiddels al flink warm geworden en nadat we wat pokemon hadden gevangen, een ketting bij mijn hanger hadden gekocht en in het stadion toch nog een kapster hadden gevonden hebben we onszelf getrakteerd op een drankje. Ik bestelde een thee, maar kreeg een hele pot. Er stond inderdaad 0.4L op de kaart, dat had ik dan weer niet gezien natuurlijk. Ik kreeg er een matchend glas bij, waar alles precies in kon. Jeffrey had zijn fanta en ijschocomel al op voor de mijne koel genoeg wat om te drinken.
We liepen met een omweg terug naar huis en hebben daar nog even in de zon gelegen totdat oma ons riep voor het avondeten. De goulash die ze gemaakt was leek niet eens op die van mij, maar we waren uiteraard te beleefd om te zeggen dat het eigenlijk niet veel soeps was.
's Avonds wilden opa naar een programma kijken op tv, waar solisten met een groot orkest konden laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Er zaten ook drie kinderen bij van onder de twaalf, die heel goed konden spelen, maar een beetje awkward overkwamen met hun iets te grote instrumenten en niet goed wisten wat ze moesten zeggen na het commentaar van de jury.
Het programma duurde iets langer dan verwacht en toen Jeffrey al naar boven was gegaan, opa zachtjes lag te snurken en oma iets in de keuken aan het schoonmaken was besloot ook ik maar de laatste drie kandidaten niet af te wachten en naar bed te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 April 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 33993

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2022 - 14 September 2022

Rondje Polen + Baltics

23 Mei 2019 - 27 Mei 2019

Ma... Noord Macedonië

22 Mei 2017 - 07 Juni 2017

Rondje Centraal Europa

22 April 2017 - 29 April 2017

Jubileumtoer Siauliai

03 Maart 2014 - 07 Maart 2014

Siauliai

23 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Praag

15 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Corfu

Landen bezocht: